SPEIDING ER
Friluftsliv
Vi lærer å bruke naturen året rundt. På tur får barn og unge oppleve mestring, eventyr og gode opplevelser ute.
foto: Nils Harald Strøm
Alder ingen hindring!
Speiding er gøy – uansett alder!
Grunnene til å drive med speiding er mange: Ha det gøy, være ute i naturen, være sammen med gode venner, utfordre seg selv, lære og oppleve noe nytt og spennende, reise på leir og mye mer. Men formålet med speiding er å utvikle selvstendighet og ansvarsbevissthet hos barn, unge og voksne.
Et viktig prinsipp for speidergruppa vår er at speideren er åpen for alle. Du trenger ikke å ha spesielle ferdigheter, evner, tro, overbevisninger eller interesser for å bli med. Alt du trenger, lærer du fort av andre speidere.
Dessuten er det aldri for seint å begynne i speideren. Speiderprogrammet er tilpasset forskjellige aldersgrupper, og det er mulig å begynne som speider i hvilken som helst alder og når som helst på året.






